Κεφάλαιο Προγραμματισμός: Απογοήτευση 1η

Καιρό έχω να γράψω. Αλλά να με συγχωράτε, μια μέρα μετά το τέλος των εξετάσεων την έκανα για διακοπές και γύρισα πριν 3-4 μέρες. Ούτε στην «κινητοποίηση» για την Αμαλία δεν πρόλαβα να συμμετάσχω. Πάντως ότι και να γίνει μέσω των blogs αποτέλεσμα ουσιαστικό δε θα υπάρξει. Πρέπει να παραδειγματιστούμε από την στάση ζωής της Αμαλίας. «Οι πράξεις σου λένε τόσα πολλά που δεν προλαβαίνω ν’ακούσω τα λόγια σου», λένε οι Κινέζοι. Αν δεν έρθει η στιγμή που θα διεκδικήσουμε ότι δικαιούμαστε, στο νοσοκομείο, σε μια δημόσια υπηρεσία, στην καθημερινότητά μας, δε θα καταφέρουμε να αλλάξουμε τίποτα.

Σήμερα όμως δε θα γράψω γι’αυτά, έχουν ειπωθεί ήδη αρκετά επί του θέματος και από ένα σημείο και μετά καθείς κάνει ότι νομίζει, ή δεν κάνει τίποτα… Σήμερα θα γράψω για μια μεγάλη απογοήτευση που νιώθω από χθες το βράδυ, όταν τελείωσα και το δεύτερο κεφάλαιο από το PDF που διαβάζω για να μάθω Ruby.

Αυστηρώς ακατάλληλο για geeks, άτομα που έχουν κάποια γνώση γύρω από τον προγραμματισμό, για τον καθηγητή που μου έκανε ΑΕΠΠ πέρυσι (ο οποίος θα γέλαγε με ικανοποίηση διαπιστώνοντας ότι πείστηκα πως δεν είναι παράδεισος οι υπολογιστές…), για την κοπέλα μου (γιατί ο μύθος του PC expert θα καταριφθεί  μέσα σε μια στιγμή! :P) και ΚΥΡΙΩΣ για τους Tuners (οι οποίοι θα γέλαγαν που τα βρίσκω μπαστούνια, θα γέλαγαν για όλο το καλοκαίρι και θα μου χτύπαγαν μια ζωή)

Η απογοήτευση δεν εστιάζεται στη Ruby συγκεκριμένα αλλά γενικότερα στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμόΚαι ελπίζω να είναι προσωρινή! Η μόνη μου «ουσιαστική» επαφή με τον προγραμματισμό, πριν τη Ruby, ήταν η Γλώσσα. H οποία Γλώσσα λέγεται και «Ψευδογλώσσα», άρα καταλαβαίνετε πόσο Γλώσσα Προγραμματισμού είναι (καθόλου). Kαταλαβαίνετε δηλαδή και τι ζητείται από τους μαθητές να κάνουν μ’αυτήν (ελάχιστα). Άντε να κάνουμε διάφορα σε κάναν πίνακα (για τον οποίο πρέπει να μάθω ότι ξεκινάει από το 0 στη Ruby, αργκχ!), άντε να εμφανίσουμε κάνα μενού, άντε να χρησιμοποιήσουμε και καμιά διαδικασία ή καμιά συνάρτηση.

Στη Ruby έχουμε classes, states, methods, objects, κλπ, κλπ. Θα γίνω θρασσύς και θα πω: Ε και; Ας υποθέσουμε ότι μου ζητάει ο DJ ενός μεγάλου παραλιακού club να του φτιάξω ένα πρόγραμμα με το οποίο, αφού του περάσει όλη τη μουσική συλλογή του, θα μπορεί να αναζητά διάφορα τραγούδια και διάφορες πληροφορίες γι’αυτά. Τι κερδίζω εγώ ο κακόμοιρος και άσχετος με το να χρησιμοποιήσω Ruby; Γιατί να μην το γράψω σε Ψευδογλώσσα το πρόγραμμα; Θα κάνω τόσους πίνακες όσες και οι πληροφορίες που θέλει, το πρόγραμμα θα σταματά όταν του πει ο DJ, με μια «τιμή-φρουρό», και θα μπορώ άνετα να του κάνω ότι αλλαγές χρειαστεί. Τι κέρδος θα έχω με το να αντιμετωπίσω τα τραγούδια ως αντικείμενα και να κάνω κλάσσεις και μεθόδους γι’αυτά;

Ίσως να μην έχω καταλάβει καλά κάτι εγώ. Ίσως να ‘ναι κακογραμμένο το PDF. Η ουσία είναι όμως ότι απογοητεύτηκα. Για πρώτη φορά λόγω του προγραμματισμού. Δεν τα παρατάω όμως. Στην τελική θα γίνω ο πρώτος προγραμματιστής που χρησιμοποιεί Ψευδογλώσσα! 😀

Ruby, Ruby, Ruby, Ruby
Ahaa-ahaa-ahaa
Do ya, do ya, do ya, do ya
Ahaa-ahaa-ahaa
Know what ya doing, doing to me?
Ahaa-ahaa-ahaa
Ruby, Ruby, Ruby, Ruby
Ahaa-ahaa-ahaa

Could it be, could it be that you’re joking with me
And you don’t really see you with me
Could it be, could it be that you’re joking with me
And you don’t really see you with me

[Kaiser Chiefs – Ruby]

  1. Ασε τελικά ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός είναι το πρόβλημα. Το ίδιο αντιμετωπίζω και εγω στην visual basic.Καλύτερα να κοιτάξουμε στην σελίδα 231 για περισσότερα περι αντικειμενοστραφούς σχεδίασης.

  2. Χμ, έχω ένα βιβλίο που αν και έχει να κάνει με τον προγραμματισμό δεν μιλάει καθαρά για προγραμματισμό που σίγουρα θα σε βοηθήσει 😀 [στείλε μου κανένα mail να στο «δανείσω» :p ]

    Τώρα, για Ruby σκέφτομαι κι εγώ να ξεκινήσω αφού μερικές φορές η PHP με προβληματίζει… :p Μόλις εγκαταστήσω Ruby gems support ίσως παίξω λίγο..

    Τώρα για το OOP ..σε καταλαβαίνω απόλυτα καθότι έχω βρεθεί στην θέση σου! Είναι ποοολύ μικρή η γραμμή που χωρίζει κάποιον απ’το να κατανοήσει τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό… μετά είναι όλα «παιχνιδάκι» [λέμε τώρα!…]

    Cu :p




Σχολιάστε

